Marketing w internecie jest dzisiaj podstawą dla wielu firm, jeśli chodzi o zdobywanie klientów. Tradycyjne formy reklamy są stopniowo wypierane przez reklamy w Internecie, co jest spowodowane wieloma czynnikami. Jednym z nich niewątpliwie jest to, że liczba internautów w krajach wysoko rozwiniętych jest zbliżona do 100% społeczeństwa, a odsetek ten stale rośnie. To w praktyce oznacza, że większość firm jest w stanie znaleźć potencjalnych klientów w Internecie. Kampanie Adwords lub dowolna inna forma reklamy internetowej ma jeszcze jedną zaletę, która jest kluczowa. Jest to możliwość dużej kontroli wydatków na reklamę, a także wymierność osiąganych wyników. Jest to niewątpliwie atut, o który bardzo trudno w tradycyjnych reklamach w gazetach lub telewizji.
Kampanie Adwords – dla kogo?
Reklamowanie się w ogromnych stacjach telewizyjnych lub nawet gazetach wiąże się z wysokimi limitami wejść, które są nieosiągalne dla małych firm. Dzięki możliwościom oprogramowania i Internetu ten problem nie istnieje w przypadku kampanii reklamowych w tej formie. Nawet posiadając znikomy budżet na reklamę, można już rozpocząć proces reklamowania się, co jest korzystne dla małych firm usługowych. Najbardziej na tym skorzystają mikroprzedsiębiorstwa, które mogą precyzyjnie dobrać grupę docelową swoich potencjalnych klientów i skutecznie rozpocząć działania marketingowe.
Czy tworzenie kampanii w internecie jest trudne?
Chcąc rozpocząć reklamowanie się w internecie, można obrać dwie drogi. Pierwszą z nich jest skorzystanie z firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w prowadzeniu kampanii marketingowych. Jest to rozwiązanie polecane dużym firmom, których właściciele nie mają czasu na zajmowanie się takimi rzeczami. Firmy nieco mniejsze lub jednoosobowe działalności gospodarcze mogą jednak wybrać drugą drogę i wszystkim zająć się samemu. Dzięki instynktownemu oprogramowaniu nie powinno być z tym najmniejszego problemu. Wystarczy podstawowa znajomość obsługi komputera.